dinsdag 22 januari 2013

Life of Pi

En dan in korte tijd weer een blog. Ik blog als ik iets heb gezien/gelezen, en nu is blijkbaar een tijd waarin ik veel doe...

Life Of Pi was niet per se een film waar ik in eerste instantie zelf heen zou zijn gegaan, maar spijt heb ik zeker niet. Het was niet alleen een prachtige film, het was ook heel bijzonder (en een van de weinige keren dat ik me niet ergerde aan 3D).


Life Of Pi gaat over de Indiase jongen Piscine Molitor, kortweg Pi. Pi is lid van een gezin dat een dierentuin runt en de eigenaar is van de dieren. Op een bepaald moment besluit het gezin naar Canada te emigreren, en de dieren mee te nemen om te verkopen in Amerika.

Maar als ze op het vrachtschip zitten dat hen en de dieren naar Noord-Amerika zal brengen, is er storm op zee. Iedereen verdrinkt, behalve Pi. Hij zit in een reddingssloep, die hij zal moeten delen met de Bengaalse tijger Richard Parker, een orang-oetan, een zebra en een hyena. Totdat drie van de dieren doodgaan en Pi overblijft met Richard Parker.



De film is geregisseerd door de Taiwanese regisseur Ang Lee. Hij is ook degene die Brokeback Mountain en Sense And Sensibility heeft geregisseerd, om maar even iets te noemen. Veel van zijn films gaan over de strijd tussen traditie en modernisering (als we Wikipedia moeten geloven).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten