dinsdag 4 december 2012

Your garden

In the dark of the night I roam, searching for your garden;
Through forests of stone I dwell, but where is your garden?
When Notus freed the scent of musk from the shackles of your hair,
It lured me to the gates of your garden

You ignited the candle of your face on the terrace of your garden,
And as a moth pulled towards the flame I coursed to your garden
You bestowed the gifts of rain and mist on me,
As I found love amongst the peach-trees of your garden

I am not a nightingale, my rose, but a crow,
Who merely wishes to sit on the wall of your garden

Thom van Laar


Dit gedicht is geschreven door een goede vriend van mij, Thom van Laar. Hij schrijft gedichten op zijn Tumblr, The Decadent's Manual. Hoewel dit pas zijn tweede gedicht is, en hij zelf vindt dat hij nog veel te leren heeft, houd ik van ze. Ze zijn duister, mysterieus en erg mooi. Ze laten me een beetje denken aan Poe, nu ik het schrijf.

Volg The Decadent's Manual: http://lobstermouse.tumblr.com/

P.S. Het gedicht heeft officieel geen naam. Ik heb het Your Garden genoemd, omdat ik een titel nodig heb voor mijn berichten op Blogspot en "zonder titel" zo stom vond staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten