donderdag 30 augustus 2012

Born to die

Dit is zo'n liedje dat als het ware in je kruipt. Je weet niet of je het mooi vindt, of simpelweg angstaanjagend... En niet alleen dit liedje, eigenlijk het hele oeuvre van Lana del Rey.



Over het lied kan ik niet veel zeggen, alleen dat het het origineel is. Ik weet niet of ik het mooi vind, of juist niet, maar ik mag het gevoel van onuitgesprokenheid wel in een liedje. En die onuitgesprokenheid is ook precies de kracht van Del Rey.



Dit is de - overigens prachtige - cover van de Oekraïense band Pur:Pur. Ik ken ze verder niet, en kwam door puur toeval op deze cover. Een leuk weetje is dat deze muziek live is opgenomen tijdens het filmen (op de zang na dan, die is van te voren opgenomen met een iPhone). Dat noem ik pas echt muziek maken! (En eigenlijk vind ik deze versie nog veel mooier dan het origineel.)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen