woensdag 11 juli 2012

Trust me



Ik kan geen genoeg krijgen van The Devil's Carnival. Het duistere, mysterieuze van het verhaal intrigeert me; en hoe de film is vormgegeven! En de soundtrack! Ik kan niet wachten tot de film in Nederland vertoont wordt (of dat ooit zal gebeuren, is niet zeker).

Trust Me is een scène uit The Devil's Carnival. Lucifer leest Aisopus' verhaal over de schorpioen en de kikker voor, terwijl de gelikte Scorpion zingt voor zijn liefje Tamara (de kikker in dit geval). Om hen heen cirkelt The Painted Doll (wat haar functie is, weet ik niet).



Deze scène is eigenlijk een reproductie van Aisopus' fabel. In het originele verhaal vraagt de schorpioen de kikker om hem de rivier over te dragen. De kikker is bang dat hij haar zal steken, maar de schorpioen beargumenteert dat als hij haar steekt, hij verdrinkt. Uiteindelijk steekt de schorpioen toch, onopzettelijk, maar het is nu eenmaal zijn natuur.

In deze versie is het The Scorpion (de schorpioen) die zingt voor Tamara (de kikker). The Scorpion is een messenwerper in het merkwaardige circus genaamd The Devil's Carnival (een soort hel), Tamara komt daar als dolende ziel. Ze is bang voor zijn hem en zijn act, maar hij stelt haar gerust dat zijn act niets is zonder haar...

De personen die te zien zijn in deze videoclip/filmfragment zijn Marc Senter (The Scorpion), Jessica Lowndes (Tamara), Terrance Zdunich (Lucifer) en Emilie Autumn (The Painted Doll), geen van alle kleine namen. Marc Senter is bekend van de film The Lost, voor zijn rol in die film won hij in 2006 ook een Festival Trophy voor beste acteur op Screamfest. Jessica Lowndes heeft gespeeld in de hitserie 90210. Terrance Zdunich heeft het verhaal en de soundtrack geschreven voor The Devil's Carnival (en zijn voorganger, Repo! The Genetic Opera). Emilie Autumn is componist/zangeres/violist/schrijfster/etc, ze staat bekend om haar theatrale shows en haar unieke stijl.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen