donderdag 28 juni 2012

The monster symphony


Ik ben er nog niet uit of ik het mooi, heel erg Amerikaans (ook al komen uit Australië, naar ik meen), overdramatisch, afgezaagd, of geniaal vind (waarschijnlijk een combinatie van dit alles), maar origineel is het wel. Lady Gaga's muziek nemen, het ombouwen tot iets klassieks en er dan een korte film van maken. Ik denk dat je het beste zelf kunt oordelen wat je ervan vindt, want mijn brein laat me nu in de steek.

Het is in ieder geval Astons beste werk tot nu toe (of van dat wat ik ervan heb gehoord). Lady Gaga's hits ombouwen tot één grote klassieke symfonie, oké... En er dan een ietwat absurde film van maken... Het lukt ze echter niet om de Amerikaanse clichés te vermijden. Maar ach, storend is het niet, en het ziet er prachtig uit, dat zeker. En het is absoluut leuk om te kijken tijdens een loze tien minuten.


Deze korte film/lange videclip is geregisseerd door Nathan Hunt en Reece Faris. Over hen beiden kon ik weinig vinden. Nathan Hunt heeft op zijn zeventiende zijn - bekroonde - debuutfilm Why We Ponder gemaakt. Hij treedt op in theaters, en co-regisseerde de film The Bleed. Over Reece Faris kon ik helemaal niets vinden (informatie is overigens altijd welkom).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten