woensdag 27 juni 2012

Beethoven's 5th

Nu ik toch min of meer in het klassieke sfeertje zit, gezien mijn afgelopen blogs (en het feit dat ik als ik dit schrijf, al een half uur klassieke muziek heb geluisterd), wil ik dit graag voortzetten met een klassieke Battle Of The Songs.



Dit is de originele, hoewel niet volledige, symfonie uitgevoerd door het Boston Symphony Orchestra. De gehele symfonie duurt plusminus een half uur, en dat is iets te veel voor mij zo op de vroege ochtend. Maar wel mooi, dat zeker.



En als je dan toch wakker bent, hier wat Apocalyptica ervan gemaakt heeft. Hoewel erg metal, zit het dichter bij de originele symfonie dan je zou denken (als je je de tijd neemt om het hele ding te luisteren, wat, toegegeven, ook wel erg lang is).

Voor de diehards: de hele symfonie: http://www.youtube.com/watch?v=GZxN57CC_AA
En een versie die je niet moet opzoeken (maar dan ook echt niet): Beethoven's 5th Symphony door Metallica. Hoezeer ik ook van Metallica houd, dit is niet om aan te horen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen