woensdag 16 mei 2012

We all share the same sun/Electric chapel

Oké toegegeven, dit is een beetje een vreemde eend in de bijt van Battle Of The Songs. Het enige wat deze twee nummers delen is een gitaarriff, en dat is dus precies de reden waarom ik ze tegenover elkaar zet.



Dit is het lied waarin de riff origineel is gebruikt: We All Share The Same Sun van de Heideroosjes. Ik vind het eerlijk gezegd wel een mooi nummer. Ik houd van de afwisseling rustig en heel hard, en dat is dan ook precies de kracht van de Heideroosjes (naar mijn mening). De Heideroosjes is punkrock voor volwassenen. Er is meer nodig voor een goed nummer dan alleen maar geschreeuw, drie akkoorden en een riff.



En dit is het nummer waar de riff ook in gebruikt is: Electric Chapel van Lady Gaga. Het is niet onwaarschijnlijk dat ze de riff van de Heideroosjes heeft gekopieerd, gezien het feit ze het Born This Way-album (waar dit nummer van afkomstig is) in Nederland heeft opgenomen. Het nummer valt nogal tegen; het is te ingetogen, ik mis haar sterke stem. Maar ach, de riff is tenminste mooi gebruikt in het lied.

Wat vinden jullie? We All Share The Same Sun of Electric Chapel? De Heideroosjes of Lady Gaga?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen