woensdag 9 mei 2012

Shout

Geweldig nummer is dit. Shout! Het blijft hangen, verveelt nooit en... ik heb een hele mooie (en bijzondere) cover gevonden.



Maar natuurlijk eerst het origineel. Tears For Fears scoorde hier een enorme hit mee in de jaren '80; de meesten zullen 'm dus ook wel kennen. Deze versie komt uit 1984, van hun album Songs From The Big Chair. En het beste: hoe vaak je het ook hoort, het blijft leuk.



En dit is de cover van Blaudzun, Nederlandse singer-songwriter. Het is klein, ingetogen, en heel typisch Blaudzun. Ik weet niet welke ik beter vind, het is totaal anders. Dit bewijst maar weer eens hoeveel er mogelijk is met popnummers. Fantastisch!

1 opmerking:

  1. Tears for Fears is voor mij jeugdsentiment. Het was niet "mijn band", maar dit nummer blijft lekker in je hoofd zitten (klopt helemaal, Otje).
    De cover door Blaudzun was voor mij de eerste kennismaking met Blaudzun. Daarna las ik in een muziekblad een interview met hem en heb ik zijn CD Seadrift Soundmachine gekocht. Klasse artiest, een aanwinst voor de Nederlandse muziekscène.

    BeantwoordenVerwijderen