zaterdag 5 mei 2012

Paranoid

Velen kennen dit nummer wel (het is immers een klassieker): Paranoid van Black Sabbath. Een van mijn favoriete nummers aller tijden, al jaren.



Ik luister regelmatig naar Black Sabbath op mijn iPod (een Classic uit 2009, als je het echt wil weten), maar dit is mijn favoriet. Het is een heel herkenbaar ('pakkend') nummer; als je het gehoord hebt, verdwijnt het de rest van de dag niet meer uit je hoofd (maar erg vind ik dat eerlijk gezegd niet).



Ja, ik weet het, ik blog veel over harpen. Maar dit is simpelweg geweldig! Jonathan Faganello speelt metal op z'n harp. Iron Maiden, Metallica, Stratovarius en - in dit geval - Black Sabbath, maar ook Kiss, Elvis Presley en Yiruma. En het klinkt geweldig!

1 opmerking:

  1. Hoe verzint iemand het om dit hardrock-nummer op een harp na te gaan spelen?
    Hij doet het wel heel goed!
    Ik begrijp dat hij een ode wil brengen aan Ronnie James Dio, maar dit Sabbath-nummer is voor mij onverbrekelijk verbonden met Ozzy Osbourne.

    BeantwoordenVerwijderen