dinsdag 22 mei 2012

Losing my religion

Losing My Religion is zo'n nummer waar honderd covers van bestaan, maar dat nooit verveelt. Iedereen kent het wel. De originele versie (met de mooie videoclip) van R.E.M., de cover van een bepaalde artiest, of misschien zelfs van de televisieserie Glee. Maar de cover die ik gekozen heb, vind ik toch wel het bijzonderst.



Tja, wat moet ik hier nu over zeggen (schrijven). Prachtig nummer, prachtige videoclip. Wat ik het leukste vind aan deze versie, is de elektrische mandoline die zo enorm belangrijk is in het nummer. (Waarschijnlijk is dat de instrumenten-freak in mij.)



Deze cover verschilt zo enorm veel met het origineel, maar blijft herkenbaar als zijnde Losing My Religion. Clelia Vega laat het dreigend klinken, haast beklemmend. Bijna geen instrumenten (voor het grootste deel basgitaar en stem), weinig variatie, maar wel heel sfeervol.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen