vrijdag 11 mei 2012

Diamonds and rust

Dit is voor mij wel een heel grappige Battle Of The Songs. Ik dacht jaren dat dit nummer origineel van Judas Priest was. Tot een vriend me de echte originele versie liet horen, de versie van Joan Baez. Maf om na zo'n lange tijd (5 jaar, of zoiets) te horen dat dat wat jij altijd meende (dat het origineel van Judas Priest is), niet waar is.



Dus ja, dit is het origineel. Van Joan Baez. En hoewel het niet zo mijn stijl is, vind ik het toch een prima nummer. Vooral als je jaren hebt gemeend dat de cover het origineel was, en je het dan voor de eerste keer hoort.



Dit is de cover. En stiekem (eigenlijk helemaal niet zo stiekem) vind ik deze zelfs beter. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ik Judas Priest een geweldige band vind. (Eigenlijk is deze versie gewoon veel beter. Tja, over smaak valt niet te twisten.)

1 opmerking:

  1. Ik vind de Judas Priest-versie ook beter.
    Eigenlijk nooit geweten of gerealiseerd dat het een cover-nummer is, maar het opvallende vind ik wel dat Priest erg kort bij het origineel blijft. Ja, 2 electrische gitaren is natuurlijk iets anders dan een akoustische gitaar en een piano. Maar als je daar doorheen 'luistert', dan hoor je duidelijk de overeenkomsten.
    Overigens vind ik de live-versie van Judas Priest op "Unleashed in the East" veel sterker dan de versie van YouTube.

    BeantwoordenVerwijderen