donderdag 19 april 2012

Polly

Zelden krijg ik echt kippenvel van iets. Ik krijg kippenvel van Il Dolce Suono, een aria uit Lucia Di Lammermoor, en ik heb ooit eens kippenvel gekregen van een korte film (waarvan ik de naam niet meer weet), maar dat zijn dan toch echt uitzonderingen. En ik krijg kippenvel van deze videoclip.

Waarschijnlijk zou deze video eerder passen bij Battle Of The Songs, maar ik wil 'm per se apart doen. Ik vind niet dat Polly thuishoort bij Battle Of The Songs, het onderwerp vind ik te -ik weet het niet, beangstigend?- om hem daartussen te zetten, ook al is het technisch gezien een cover van Nirvana.



Kurt Cobain heeft Polly geschreven nadat hij het verhaal hoorde over het meisje Polly. Polly werd na het bezoeken van een concert ontvoerd, verkracht en gemarteld. Op Google is het hele verhaal te vinden, maar ik wil er hier niet verder over uitweiden.

Amanda Palmer + The Grand Theft Orchestra hebben het nummer vorig jaar opnieuw opgenomen, als deel van een serie Nevermind-covers van het tijdschrift SPIN. En nu hebben ze een videoclip erbij opgenomen, die prachtig het gevoel van het nummer weergeeft.

De videoclip:



De clip is geregisseerd door Michael McQuilken. Hij is verder de producer van de band, speelt bas, percussie en aquafoon én verzorgt de samples in het nummer, en deed het artwork voor de single (het is per slot van rekening een low-budgetproject).

Trouwens, weet iemand wat een aquafoon is?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen