donderdag 8 maart 2012

Zauberflöte muziekmiddag en Café Matinee

Sorry, vandaag geen Rome. Maar wel twee aankondigingen voor dit weekend. Ik ga namelijk twee keer optreden, maar dan wel met twee heel verschillende "dingen" (die ik nu dus nader ga toelichten, begeleid door YouTube-filmpjes).



Als eerste op zaterdag: Die Zauberflöte-middag in de Stadsschouwburg Sittard-Geleen. Verscheidene aria's uit Die Zauberflöte zullen ter gehore worden gebracht op allerlei instrumenten. En ik ga de aria uit het filmpje doen, de beroemde aria van de koningin van de nacht (ook wel bekend als de aria uit de Durex-reclames). Maar dan op gitaar, jawohl!

(Dus: op zaterdag 10 maart in de Stadsschouwburg Sittard-Geleen, aanvang om 13.30 uur. Entree is gratis, zover ik weet.)



En zondag in het Theater aan het Vrijthof te Maastricht vind de lente-editie van Café Matinee plaats, en ik ga weer meedoen. Ik en een goede vriend gaan dit stuk opvoeren (Flow My Tears van John Dowland), maar dan op gitaar en viola da gamba (ik doe de luitpartij op gitaar, hij doet de zangpartij op gamba).

(Zondag 11 maart in het Theater aan het Vrijthof te Maastricht, zaal open vanaf 15.00 uur, aanvang om 15.30 uur. Kaarten kosten €10 en zijn verkrijgbaar aan de kassa.)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen