zondag 11 maart 2012

Café matinee

Sorry, vandaag weer geen Rome. Maar wel Café Matinee, waar ik dus vandaag bij heb opgetreden (ook belangrijk).

Deze keer stond Café Matinee in het teken van de lente, een thema wat eigenlijk alleen maar terugkwam in de vaste sketches van Thei Dols en Amanda Sauerkraut. Maar ach, wat moet je met zo'n thema? Een feestdag is het niet, dus zijn er geen bijpassende liedjes. En wat is er over te vertellen - behalve dat er weer lammetjes staan in de wei en de natuur ontwaakt? Precies, je krijgt het idee.

Maar ik bedoel niet dat het geen geslaagde editie was. In tegendeel zelfs; ik vond dit de leukste editie tot nu toe. De acts waren geweldig! Er was een singer-songwriter die zichzelf begeleidde op gitaar, er waren twee hiphopdansacts (is dit een woord?), ik was er samen met een vriend van me (ook leuk) en er was een fantastische folkband (Jack Monroe And The Laser Beams, als ik het goed heb). En Prins Carnaval werd geïnterviewd door Amanda (een erg mooi interview, mag ik toch wel zeggen).


Ik heb twee nummers gespeeld, eentje met Thom (die vriend, dus) en eentje solo. Die met Thom was Flow My Tears van John Dowland (een stuk uit de renaissance, origineel voor zang en luit, maar wij speelden 'm op gamba en gitaar). Het stuk dat ik solo heb gespeeld was een 'klassieke' versie van Yesterday van The Beatles.

P.S. Nog bedankt iedereen voor de complimenten, ik waardeer ze echt enorm!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen