zondag 19 februari 2012

Love will tear us apart

Omdat ik morgen vertrek naar Rome (en pas vrijdagavond weer terugkom), leek me dit wel een toepasselijke Battle Of The Songs: Love Will Tear Us Apart.



Zoals altijd: eerst het origineel. Dit is Joy Division, live. De studioversie is beter, maar die is blijkbaar nergens te vinden. Niet dat het echt veel verschilt, het geluid is alleen iets cleaner.



En dit is de nogal absurde cover van Evelyn Evelyn, een project van Amanda Palmer en Jason Webley. Samen treden ze op als de siamese tweeling Evelyn en Evelyn. De nummers hebben altijd wel iets te maken met hun tweeling-zijn (You Only Want Me 'Caus My Sister, Have You Seen My Sister Evelyn).

Nog over Rome: ik ben deze week weg naar Rome. Ik zal niet bloggen deze week, maar ik zal al mijn 'belevenissen' opschrijven, zodat ik ze later alsnog kan publiceren.

1 opmerking:

  1. Doe mij maar Joy Division (en dan is de studio-versie inderdaad strakker en minder "korrelig").
    EvelynEvelyn vind ik meer een satire, parodie.

    BeantwoordenVerwijderen