donderdag 9 februari 2012

Heaven

 Gisteren heb ik een stuk geschreven over In Heaven, waarop ik deze reactie kreeg van Leon:
Ik ken wel werk van David Lynch, maar Eraserhead heb ik nog nooit gezien. De sfeer in het liedje vind ik wel typisch Lynch.
Vervreemdend, bizar, subtiel maar heel spannend, dreigend, beangstigend. In Twin Peaks was het nog wat luchtig, maar dit filmfragment is wel erg beklemmend. Meer de sfeer van Blue Velvet.
In de Pixies-versie is dat griezelige wat weg en is het meer zoals we de Pixies kennen: rauw, direct.
Als we dan toch naar de hemel gaan, dan liever met "Heaven" van Talking Heads.

Dus speciaal voor Leon: Heaven van Talking Heads.




De video komt uit hun 'film' Stop Making Sense (waarover ik later nog wel eens zal schrijven).


De tekst van het lied is ook prachtig, het is haast een gedicht:

Everyone is trying to get to the bar
The name of the bar, the bar is called Heaven
The band in Heaven, they play my favourite song
They play it one more time, they play it all night long

O heaven, heaven is a place, a place where nothing, nothing ever happens
Heaven, heaven is a place, a place where nothing, nothing ever happens

There is a party, everyone is there
Everyone will leave at exactly the same time
When this party is over, it will start again
It will not be any different, it will be exactly the same

O heaven, heaven is a place, a place where nothing, nothing ever happens

When this kiss is over, it will start again
It will not be any different, it will be exactly the same
It's hard to imagine that nothing at all
Could be so exciting, could be this much fun

Oh heaven, heaven is a place, a place where nothing, nothing ever happens
Heaven, heaven is a place, a place where nothing, nothing ever happens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten