zondag 12 februari 2012

Café matinee

Ik ben vanmiddag naar de carnavalseditie van Café Matinee geweest in het Theater aan het Vrijthof. En, hoewel ik moet toegeven dat sommige artiesten ietwat dubieus waren, zaten er soms toch echte talenten bij (vooral de dertienjarige büteredner* was geweldig).

Café Matinee stond vandaag in het teken van carnaval, en dan met name carnaval in Maastricht. Er werden carnavalsliedjes gezongen (in het Limburgs én het Duits), er was een büteredner, er werden mensen (vaak uit het publiek) kort geïnterviewd over wat zij van carnaval vonden en er werden sketches opgevoerd die -uiteraard- met carnaval te maken hadden.


Ik weet niet precies wat ik er in het geheel van vond; sommige artiesten, zoals de büteredner en Duo XL vond ik geweldig, andere wat minder. Maar de sfeer zat erin en het was gezellig, en daar gaat het toch om?

*Een büteredner: een soort cabaretier die actief is in het carnavalsseizoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen