maandag 6 februari 2012

Billie Jean

Vandaag weer eens een Battle Of The Songs, deze keer Billie Jean. Origineel van poplegende Michael Jackson, maar na zijn dood (en misschien al eerder) hebben verschillende artiesten het nummer gecoverd, zo ook Krezip.



Dit zijn de beelden van een optreden van Jackson. Je kunt veel over Michael Jackson zeggen, maar hij kon wel een show neerzetten. Van zijn muziek houd ik niet, maar ik heb een enorm respect voor zijn shows en choreografieën.



Dit is een cover door Krezip, opgenomen tijdens hun afscheidsconcert (destijds uitgezonden op Nederland 3). Ze gingen het nummer spelen kort na Jacksons overlijden, als eerbetoon. Ik moet zeggen dat ik erg van deze versie houd; het is niet zo strak gespeeld als het origineel, iets wat ik wel kan waarderen. Ook van Krezip ben ik normaal gesproken niet zo'n fan, maar dit vind ik een erg goede cover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten