donderdag 19 januari 2012

SOPA cabana

Volgens mij heeft iedereen wel meegekregen dat (de Engelstalige) Wikipedia gisteren op zwart ging als reactie op SOPA. En ook ik wil mijn steentje bijdragen aan de protestactie tegen SOPA. Dus bij deze: een blog over SOPA Cabana van Dan Bull.

SOPA Cabana is een lied (+ videoclip) dat Dan Bull heeft gemaakt over SOPA. Hij legt SOPA uit vanuit zijn eigen oogpunt in de toekomst. De toekomst waar SOPA is doorgevoerd en het internet dus gecensureerd is. Hij legt uit waarom ook mensen buiten de Verenigde Staten zich druk zouden moeten maken over SOPA (een Europees plan is immers ook onderweg).


Dan Bull is een Engelse rapper en songwriter die vooral bekend staat om zijn politiek georiënteerde teksten. Niet gek dus dat hij over SOPA rapt. Veel meer kon ik niet vinden, omdat Wikipedia op zwart staat nu ik dit schrijf.

De videoclip is trouwens ook mooi; foto's van jongeren met briefjes in hun handen met de songtekst en/of teksten tegen SOPA. Foto's die op een willekeurige Facebookpagina zouden kunnen staan.

De video:

Stop SOPA nu het nog kan!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen