maandag 16 januari 2012

Lungs

Waarschijnlijk is dit een van mijn favoriete popalbums: Lungs, het debuutalbum van Florence + The Machine. Nu is er ook een tweede album uit, Ceremonials, maar dat heb ik nog niet beluisterd, dus later misschien meer.

Lungs kreeg heel goede recensies over het algemeen. Het is pop, maar dan met een unieke sound (heel kenmerkend is het gebruik van de harp). Het album heeft een mooie afwisseling van bombastisch en ingetogen muziek. De teksten zijn mysterieus, gewelddadig en vol met mooie beeldspraak (hoe de teksten zijn, zo klinkt de muziek).


Over Florence + The Machine heb ik al eerder geschreven (Get More Into Music), dus daarover zal ik hier niet verder uitweiden. Maar ik geef je wel een tip mee: de videoclips zijn geweldig.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen