vrijdag 13 januari 2012

Dagboek van een poes

Alweer het tweede boek van Remco Campert in korte tijd, en waarschijnlijk het dunste boek dat ik ooit gelezen heb (64 bladzijden!): Dagboek Van Een Poes. Het dagboek van, jawel, een poes.

In Dagboek Van Een Poes beschrijft Poef haar leven bij Rok en Bril (haar baasjes). Veel gebeurt er niet, alleen alledaagse kattendingen, beschreven op Camperts typische manier. De hoofdstukken zijn ongeveer twee bladzijden lang, en in ieder hoofdstuk wordt een 'gebeurtenis' beschreven uit het leven van Poef. (Eigenlijk zijn het meer korte verhalen, want een echte verhaallijn is er niet te ontdekken.)


Het is een leuk boek om te lezen, maar kattenliefhebbers zullen het waarschijnlijk meer waarderen. Ik moet toegeven dat ik Het Leven Is Vurrukkulluk leuker vond (ik houd niet zo van katten). Een slecht boek is het niet, maar het is niets voor mij.

Link naar Het Leven Is Vurrukkulluk: http://otjeblogtcultuur.blogspot.com/2012/01/het-leven-is-vurrukkulluk.html

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen