vrijdag 16 december 2011

Ode aan de spoelknop

Ik druk, en dan druk ik op jou.
Jij laat dan vlug verdwijnen,
Wat eens van mij was maar waarmee
Ik nooit zou willen verschijnen.

Ik druk en druk mijn zorgen weg,
Mijn slechtste vieze gedachten
Ik druk en druk mijzelf een weg
Door lange donkere nachten.

In ochtendgloren, avondrood
Zorg jij voor mijn verlichting
Jij schenkt mij ruimte, een watersloot
Na elke verrichting.

Ik wil ook in mijn hoofd zo'n knop,
Een knop naar pais en vree.
Maar zulk een knop vind ik doch slechts
Bovenop mijn wc.

Loesje

Dit is het eerste deel van een Loesje-serie genaamd Odes; gedichten die een ode brengen aan alledaagse dingen. Dingen waarbij nauwelijks wordt nagedacht, maar die eigenlijk wel heel dankbaar zouden mogen zijn.

Binnenkort meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen